Nyt on Tukholman reissut tehty. Reissu meni kyllä nappiin! Aamulla starttasin täältä sellaisten 3-4 tunnin horteessa olon jälkeen kohti Oulunsaloa. Lensin ensin Helsinkiin, ja siellä tapasin Saijan. Ehdittiin vähän ihailla Tax free juttuja ja tuoksutella hajuvesiä ennen kuin Arlandan lento kutsui. Arlandassa tavattiin sitten Teija, joka oli jo aiemmalla lennolla mennyt Tukholmaan, kun ei saanut enää paikkoja samalle lennolle.
Kolmisin lähdettiin sitten kohti messuhallia. Junat olivat kuin "tilauksesta" meille, molempiin juniin päästiin ihan suoraan, parempi aikataulutus ei olisi voinut olla. Vimpassa junassa tavattiin nainen jolla oli sharpei joka oli menossa samaiseen näyttelyyn, tämän ystävällisen naisen kanssa sitten mentiin yhtä matkaa näyttelypaikalle.
Jo junaan saimme kuulla iloisia uutisia, Johannan Häkä (All Heroes Giant As Hagrid) oli voittanut junnuluokan ja näin ollen oli JUNIORI MAAILMANVOITTAJA! Upeaa! Onnittelut vielä kerran Häkälle ja Johannalle!
Tiesimmekin että missaamme ainakin junnuluokan kun kehät alkoivat jo 8.30. Kun saavuimme kehän laitamille oli avoin luokka menossa. Hyvin ehdimme mukaan seuraamaan, ja ehdimme nähdä monenkokoista ja näköistä koiraa :) Suomalaismenestystä tuli myös narttujen nuorten luokassa, jossa Ky:n (Ferhdu Rostar) tytär, Bullgrin's Double Trouble "Saimi" voitti luokkansa, sekä Saimin sisko "Darra" Bullgrin's Don't You Dare oli nuorten luokan 4. Lisäksi myös Oili sai erin avoimessa, ja tipahti viimeisenä pois 4 parhaan joukosta. Muut suomalaiset saivatkin sitten eh:ta tai h:ta. PAITSI meitin Titon maailman kaunein äippä KUKKA voitti veteraaniluokan, ja oli rop-veteraani eli veteraani maailmanvoittaja vm. 2008 ! Veteraaniluokassa oli 4 koiraa, osalla aikas pitkä tittelirivistö, kaikki olleet aikanaan tähtiä.
Eikä siinä vielä kaikki, Kukka nappasi sertin ja tuli ruotsin valioksi !!!! Upeaa!
AM & FIN & LTU & S CH VWW-08 Bullberry Ragtime

juniorimaailmanvoittajat: ROP-JUN: BOSTON LADY'S ASTROX FANTASY ja
ALL HEROES GIANT AS HAGRID

maailmanvoittajat ROP: R CH ZOLOTOY FOND ZEYA ja
FLANDERSLI OF THE WOODBULLFARM

Itse en pitänyt maailmanvoittajauroksesta enkä varsinkaan sen takaosasta, ei pääkään mikään ihan rotutyypillisin ollut. Mutta minä en ollut tuomari, se oli Grethe Bergendahl Norjasta.
Itse pidin enemmän valioluokkajan voittajasta DE CH Bear von Hohenbeilsteinista, ehkä varmaan sen takia että se muistutti kaikilta muilta osin todella paljon meidän Petua, paitsi kokonsa puolesta. Tämä koira oli valtavan kokoinen, korkeus ylärajalla ja en ole tainnut aiemmin nähdä noin vahvaa urosta.
Valehtematta sen eturaajat olivat yhtä paksut kuin meikäläisen käsivarret. Tässä se komistus on:
DE CH Bear von Hohenbeilstein

On sitten eri asia miten tämä mörssäri sopisi alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa. Todennäköisesti
hyytyisi puolen kilsan juoksemisen jälkeen metsässä :)
Hieman toista ääripäätä oli nuortenluokan voittaja Sv-08 Gamekeeper's Jackpot josta pidin myös paljon (ja joka todennäköisesti ottaisi kiinni monen monta salametsästäjää ;)), enemmän kuin voittaneesta uroksesta. Vaikka kyseessä on nuorten luokan koira, olisin toivonut vahvuutta koiralle hieman enemmän, varsinkin luustoa. Lisäksi koiran pää suhteessa kroppaan oli aikas pieni, kallossa olisi saanut olla enemmän leveyttä ja silmät hieman kauempana toisiaan. Mutta koira oli atleettinen, terverakenteinen, elegantti, tyylikäs ja erinomaisesti liikkuva ja esiintyvä. Mielenkiinnolla jään seuraamaan tuleeko koiraan vahvuutta lisää, ja mihin koiran pää kehittyy.
SV-08 Game Keeper's Jackpot

Nartuissa mieleeni jäi erityisesti kaunis latvialainen INT CH Bullberry Herefordin tytär, joka on ilmeisen hyvin menestynyt kotimaassaan. Koira on nimeltään EE & LT & LV CH Trish Lemabull Iz Sozvezdija Psov. Tällä kertaa koira sai matkata Latviaan kera punaisen nauhan.
Myöskään avoimen luokan narttu EE & LT & LV & SI CH Lemabull Make Your Way ei mielestäni ollut hassumpi, ko. narttu on suomessakin paljon jälkeläisiä omaavan suomessa kasvatetun uroksen Charmbulls Zamiron eli Taren jälkeläinen. Valitettavasti ko. koirasta ei ole kuvaa.

Kehin jälkeen kiersimme tietenkin myyntikojuja innolla. Mukaan tarttui mm. Teijalle ja minulle hienot vyötärölle laitettavat makupalapussit, koirille froligia (joka meillä ehdoton ykkönen makupalojen top kympissä) pari pussia, luita ja itselleni löysin tuulen ja veden pitävän takin. Kassi täyttyi nopeasti, oli viisain siirtyä lentokentän puolelle shoppaamaan. Juna-aikataulut osuivat kohdilleen myös lähtiessä mallikkaasti, kentällä jäi vielä parisen tuntia aikaa shoppailuun. Tuli ostettua mm. itselleni koru ja hajuvettä tietenkin.
Tällä kertaa valitsin Oscar de la Rentan uuden kesätuoksun "pink lily". Helsingin kautta koukattiin Ouluun ja yhden jälkeen yöllä oltiin Oulussa. Taisin olla kotona puoli 3 maissa, kylläpä uni maistui "pikkuisen reissun" jälkeen kun pääsin sänkyyn. Suuret kiitokset mukaville matkakavereille Teijalle ja Saijalle onnistuneesta reissusta !