Torstaina tuntui että ehtii tehdä ties ja vaikka mitä, varsinkin ottaa rennosti ja nukkua paljon ja jopa lueskella kun on ruhtinaalliset neljä päivää lomaa. Se loma on melkein mennyt, ja yhtään meikäläinen ei ole "luppoaikaa" viettänyt... aika on mennyt siivillä !

Perjantaina oli pakko siivota, siinä meni puoli päivää hujauksessa. Lisäksi kokkasin kanawokkia ja lisukkeeksi kreikkalaista salaattia ja jälkkäriksi sitruunarahkaa. Rahkan tein ihan vaan siten, että ostin sitruunamaustetun rahkapurkin ja vaahdotin 2 dl kermaa sekaan ja päälle pääsiäiskarkkeja. Kanawokin ohjeen löysin täältä. Tässä vielä resepti:

Nopea kanawokki

250g broilerin fileesuikaleita
inkivääriä
v.sipulia
kookoshiutaleita
1pss wokvihanneksia
1prk JALOSTAJAN chilikastiketta
2pss kananmaukuisia nuudeleita.

Heitä KUUMALLE pannulle öljyä ja lisää makusi mukaan v.sipulia, kookoshiutaleita ja inkivääriä.
Lisää kana ja ruskista. Lisää kohmeiset wokvihannekset. Hauduttele hetki silläaikaa kun valmistat nuudelit. Tämän jälkeen jengiin heitetään ateriakastike ja taas hetkipieni haudutusta. Lopuksi valutetut nuudelit sekaan ja se o siinä!

Ohjeesta poiketen jätin chilikastikkeen pois, mulla oli erikseen tarjolla chilikastiketta jota sitten sai lisättyä oman maun mukaan.

Perjantaina illalla tavattiin pitkästä aikaa Maisa. Käytiin jäällä pitkä lenkki. Maisa oli todella rohkealla tuulella, haastoi Titoa leikkimään koko ajan, ja vähän annoimme niiden remutakin siten että Tito oli remmissä. Vuorotellen saivat juosta irti. En uskalla ottaa riskiä että Tito juoksee Maisan kumoon ja Maisa loukkaa itsensä... Kotiin tultuani kävin vielä Petun kanssa metsälenkin. Petu juoksenteli irti, ja tuli aina tuhatta ja sataa hakemaan froligia kun kutsuin tykö ;)
Aloitin myös Titon häkkiharjoittelun, eli häkki on nyt viritelty autoon ja otan Titon kyytiin joka kauppareissulle ja se saa olla häkissä. Pari reissun jälkeen totesin, että isänsä poika, ei ollut moksiskaan. Hyppää sinne jo itse, ja ei ole kertaakaan yrittänyt pyrkiä sieltä pois. Eiköhän se siihen totu.

Eilen sitten olimme Titon kanssa museon rannassa näyttelytreeneissä. Tito oli täynnä energiaa aluksi, se riuhto joka suuntaan olisi halunnut tervehtiä joka koiran ja ihmisen. Siinä vaiheessa kävi jo mielessä että perun koko Norjan reissun. Pikku hiljaa se alkoi rauhottua ja kuunnella, mutta se ottaa yleensä ainakin 10 - 15 minuuttia... Paikalla oli porukkaa mukavasti, kymmenkunta koirakkoa ainakin. Sieltä menin kauppaan ja ehdin käydä kotona syömässä ja lähdin työpaikalle vaihtamaan varmuusnauhoja, ja sieltä suoraan pimiölle tekemään kuvia. Neljä tuntia meni siellä hujauksessa ja ehdin tehdä kaksi kuvaa itsestäni :) Toisessa olen eka jouluna tonttulakki päässä lahjoja vieressä, ja toisessa olen ilkosillani varmaan puolen vuoden iässä. Hyvin onnistuivat, olin tyytyväinen lopputulokseen. Mulla on suunnitelma miten nämä kuvat laitan esille kunhan joskus saan tuon työhuoneen rempan tehtyä.
Sieltä tultuani laitoin Sirkalle viestin, Sirkka tuli meille ja lähdimme porukassa lenkille. Kello oli silloin lähempänä kymmentä illalla ! Kävimme rämpimässä tuossa kotimetsässä, lähdettiin taas muka menemään uutta polkua joka sitten loppui kesken kaiken, ja niin me rämmimme märässä lumessa ilman polkuja aikamoisen matkan... hiki tuli ja toivottavasti läski paloi :)

Tänään sitten oli aivan UPEA ilma. Meillä oli tarkoitus mennä tekemään kuvia Eijan kanssa mutta soitin Eijalle, että ehditään me siellä pimeässä punaisessa valossa olla myöhemminkin, nautitaan auringosta ! Aamupäivällä kuitenkin tein vähän inventariota muistikorttien sisällölle, eli tyhjentelin ja siirtelin kuvat niistä pois. Alkoi olemaan kaikki kortit melkein täynnä.
Syötyämme siis koirat kyytiin ja kohti Pyhäjokea. Kävimme jäällä ensin juoksemassa niin että molemmat saivat purkaa suurimman energiansa pois. Jäällä ei näkynyt muita ja parissa paikkaa oli jo vettä tullut jään päälle, mutta suurimmiksi osaksi jään päällä oli vielä märkää lunta. Sitten kävimme vähän matkan päässä olevilla kallioilla kiipeilemässä Titon ja Markon kanssa. Näpsin samalla muutamia poseerauskuvia Titosta. Palasimme takaisin mökkiin paistamaan makkaraa, olimme lähtiissä laittaneet tulet takkaan. Tällä kertaa päätimme paistaa makkarat mökissä, vaikka ilma oli upea. Syönnin jälkeen lähdin Petun kanssa kalliokiipeilylle ja Petu sai juosta koko matkan irti. Otin myös Petusta muutamia kuvia. Sitten tulin takaisin vaihtamaan koiraa, ja kävin vielä Titon kanssa kallioilla kiipeilemässä. Herra otti ja lähti yhden kerran painattelemaan jäälle, mutta sain huudettua sen takaisin. Sitten mentiin oman rannan kallioille ja pakotin Markon vielä kaveriksi kuvaussessioon. Lopuksi oltiin koko sakilla pihalla, kunnes kello alkoi näyttämään niin paljon, että piti lähteä ajelemaan kotia kohti että ehtii katsomaan tantsut :) Viisi tuntia oltiin ulkosalla, kyllä koirille taas uni maistui kun päästiin kotia. Lopuksi muutama otos tältä päivältä. Omasta mielestä sain aika hyvin kameran säädöt kohdilleen. Kuvasin isolla aukolla ja valkotasapainoon tein muutoksia mikä on ollut aiemmin automaatilla. Valotuksen annoin kameran hoitaa itse :) Omasta mielestä kohtuu hyvin säädöt onnistui ;)
Idean kuviin sain itse asiassa Hannalta, kiitos vaan Hannalle ideasta ! Nimittäin Hanna laittoi aamulla mulle kuvia Titon systeristä Viirusta, ja kuvat oli otettu kallion päällä. Minä päätin koittaa samaa ideaa, ja ei se kamalasti pieleen mennyt ;)
1239572383_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Bullberry Torguil 20 kk

1239572416_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Näitä tuli näpsittyä miljoona erilaista, tässä vähä eri kantilta ;)

1239572437_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Tässä ollaan sitten niin söpöä ;)

Petunian kuvat epäonnistuivat tyystin, tai se näyttää niissä sumopainijalle ja mörssärille. En viitsi niitä laittaa tänne, koska saan pian ostotarjouksen Petusta jostain nimeltä mainitsemattomista maista :)