Mä olen näköjään tänä viikonloppuna aktivoitunut blogin suhteen :)
Tänään käytiin jäälenkillä ja Tito oli koko lenkin varmuuden vuoksi remmissä. Vahtasin koko ajan ettei se ala kynsimään mitään jääkokkareita että kynnet pysyy ehjinä. Muuten pari tuntinen lenkki todella kovassa tuulessa ja lumimyräkässä sujui hyvin, mutta kun menimme yhteen saareen, niin eiköhän yksi valopää kun silmä vältti vedelly naamariinsa yhden tyrnipensaan. (ilmeisesti sillä on joku viehtymys tyrnipensaisiin, kun se tuhosi jo pentuna kotipihan tyrnipensaat) Siis se repi sitä pensasta maasta irti (ensin kun sai kaivettua sen esiin lumen seasta) onneksi siinä onnistumatta. Ei menny kauaa kun vedin kilarit, että taas on kynsi halki kun lumi oli veristä... mutta EI, tällä kertaa veri tuli suusta ja leuasta kun ilmeisesti ne isot terävät tyrnin piikit pistelivät suuhun. Täytyy taas toivoa ettei niitä piikkejä jäänyt minnekkään suuhun... illalla siltä valui kuolaa suusta pariin otteeseen, minä heti olin tutkimassa suuta taskulampulla, mutta mitään en löytänyt. Tuskimpa niitä ohuita tikkuja edes silmällä näkee, jos on mennyt ikeneen tms. miten koira voi olla noin tapaturma-altis ???
Haalasin kameran matkaan vaikka sää oli kaikkea muuta kuin valokuvauksellinen. Ensinnäkin hetkessä oli kerros lunta kameran päällä, ja sitten kun lähdimme matkaan myöhään iltapäivällä niin alkoi hämärtää. Näpit jääty hetkessä siinä tuulessa. Jotain räpsyjä kuitenkin otin muutaman. Johtuen viime viikonlopun oivalluksesta, edelleen onnistuin saamaan aika hyvät säädöt tälle kelille kameraan :) Ja lumisadekaan ei näy tässä kuvassa muuta kuin taustalla.
1264973558_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Mr Tapaturma

1264973758_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
ja tälläinen meinas tulla meitä vastaan :)

Ja aamupäivällä Pentti Petunia esitti temppujaan. En ottanut sitä makkariin kun menin lueskelemaan. Kaikessa hiljaisuudessa se oli käyny mielenosoituksellisesti ottamassa mun kengästä pohjallisen ja purru sen ihan pikku paloiksi. Kun tulin makkarista ne nappasi yhden palasen suuhunsa ja tuli mua vastaan heiluttaen häntää niin että koko koira heilui. Raivosin sille hetken ja keräsin palat pois. Ja olin TOSI tyytyväinen ettei se syönyt kenkää. Oli meinaan mun lämpimimmät lenkkeilykengät.

Iltasella olin aktiivinen, tein kanakastiketta johon lykkäsin taas purkillisen creme bonjour kastiketta, lisukkeeksi riisiä. Tästä on muotoutumassa meikäläisen lemppari ruoka :)  Sitten paistoin koirille padallisen lihaa uunissa, ja vielä lopuksi ison uunivuokan makaroonilaatikkoa huomista varten valmiiksi. Huomenna alkaa taas arkinen aherrus, viikonloppu meni taas ihan hujauksessa :( Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!