ja se on mennyt yhdessä hujauksessa, kuluva viikko ja loma on ollut kyllä Lomaa isolla ällällä :)

Tiistaina käytiin siis kuvailemassa erästä mökkiä saaressa. Todella kiva reissu upeine venematkoineen. Itse vierailu myös oli jälleen niin kiva ettei tätä "työksi" voi edes kutsua :)
1309728685_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
tästä satamasta starttasimme liikkeelle ...

Juttu julkaistiin viikonlopun Raahelaisessa, ja yksi kuvista oli peräti 5 palstan koossa, huononäköisemmätkin sai selvää :) Lisäksi oli 4 muuta pienempää kuvaa. Itse mökin omistajan lapsuudenkoti oli pappani talon naapurissa, joten jotain yhteistäkin löysimme :)

Kuvausreissun jälkeen hain Hannan matkaan ja menimme mejäkurssin teoriaosuuteen. Oikein tuhti ja kattava paketti tietoa mejästä, sekä harrastus että koemielessä. Kiitos Erika & co! Kotona olin vasta 10 aikaan, joten omien koirien kanssa lenkkeilyt meni yölenkeiksi :)

Keskiviikkona meillä olikin sitten mejäkurssin käytännön osuus. Titon pää on edelleen sen verran rupinen, etten viitsinyt sitä metsään ottaa, ja hellettäkin oli riittämiin. Päätin ottaa mukaan Petun, jolla mejää ei siis ole kokeiltu koskaan. Ajelimme reipas 10 km metsään, ja kun pääsimme paikalle, auton mittari näytti +32 astetta! HUH HUH! Minun ja ohjaajan lisäksi meidän "tiimissä" oli myös yksi toinen koirakko. Vedimme siis jäljet kahdelle koirakolle ensin, koirien odottaessa autossa. Voin sanoa että sääskiä oli riittävästi niissä ryteiköissä, lisäksi pistin tuulen/vedenpitävän takin päälle, joka ei tietenkään hengittänyt yhtään, jalassa kumpparit. Hikiä pukkas!
Petu sai aloittaa jäljen. Se oli innostunut kun otin sen autosta. Ensin se tervehti ihmiset, ja sitten alkoi innokkaasti nuuskutella jälkeä kohti. Pari pätkää se meni hyvin, mutta muuten ihan ala-arvoisesti! Parin pätkän jälkeen se meni makaamaan maahan ja oli sitä mieltä että jäljestelkää ihan itte täällä helteessä. Heittäytyi piehtaroimaan ym. Petun tyylistä. Loppukaato käytiin kattomassa, ja sitä haisteli innokkaasti. Kiva kokemus, mutta aion jatkaa harrastusta kuitenkin Titon kanssa :) Toinen koira, jolle myös eka verijälki meni todella hyvin alkuihmetyksien jälkeen!
1309729550_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
ohjaaja ja edellä toinen koirakko

Kotiin tultuamme menimme keskustaan ja Raahen rannoille "ihmisten ilmoille" kävelemään Titon kanssa lenkin. Täytyy sanoa että kylläpä noita sääskiä löyty kaupungistakin! Muutoin lenkki meni mallikkaasti, joku ohijuokseva lenkkeilijä huusi että pidä se koira kiinni, kun ohitti meidät. Ilmeisesti Tito näytti kaikki "huomaa mut" merkkinsä sille :)
Tai sitten ruma koira arpisine päineen näytti niin pelottavalle :)

Torstaina kävin kuvailemassa vanhassa Raahessa erästä ihanaa pientä taloa. Talon omistaja oli taitava käsistään tässä yksi hänen töistään joka on siis tehty sulatetusta lasista. Kerrassaan upea ja värikäs työ, kyllä tälläisen kelpais laittaa ikkunaan!
1309730225_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Pihapiiri oli tyypillinen suojainen sisäpiha. Pihalla oli omenapuita, joissa oli jo pieniä omenanalkuja.
1309730341_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Iltasella teimme koirien kanssa pienen uimaretken. Itse ihmisten ei ollut tarkoitus uida, mutta tulipahan sekin koettua. Isoa ojaa ylittäessäni toinen jalka molskahtikin ojaan ;)
Hetken päästä koirat kahlasivat samassa mutaojassa, ja loppujen lopuksi me koko sakki olimme polvia tai mahaa myöten märkiä ja mutaisia. Ilta päättyi auringonlasku fiilistelyyn rannalla :)
1309730610_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
minä ja Tito rannalla (kuva on otettu samsung galaxy S 2:lla jossa on yllättävän hyvä kamera!)

Perjantai- ilta oli ihan HUIKEA! meillä oli siis kauan odotettu Lukion luokkakokous! Jopa meidän luokanvalvoja oli paikalla, ja hän lahjoitti meille kaikille itse kirjoittamansa/piirtämänsä kirjat! Ihan ikimuistoinen ilta, ja oli niiiiiiiiiiin mahtavaa nähdä luokkakavereita joita ei ole tavannut melkein kahteenkymmeneen vuoteen!!! Ruoka - ja juomatarjoilut oli ensiluokkaiset! Kiitos järjestelyistä A & A!
1309730855_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
perjantai- illan fiiliksiä

Lauantaipäivä oli sattuneestä syystä aika vaisu, enimmäkseen tuli makoiltua ja otettua ihan rauhallisesti :) Alkuillasta käytin koirat lenkillä ja painelin suihkuun, ja lähdimme teltoille & katselemaan Samulia ystäväni kanssa. Kiva ilta, näin paljon vanhoja tuttuja ja Samulin keikka oli huippu!
1309731036_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Samuli Putro 2.7.2011

Sunnuntaipäivä oli jälleen aika vaisu, päikkäreitä tuli otettua ja päänsärky meinas iskeä moneen otteeseen. Illalla kävin kuitenkin hautausmaakierroksella, jonka järjestää Raahen matkaoppaat. Porukkaa oli mukana aikamoinen määrä, kun porukka jaettiin kahtia, meitä oli kaksi sellaista 20-30 hengen ryhmää. Todella mielenkiintoinen 1.5 tunnin mittainen kierros, yllättäviä tarinoita ja ihmiskohtaloita.
1309731888_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
erään haudan päällä istui tälläinen pieni lintu

Tämän jälkeen painelin koirien kanssa metsälenkille. Sää kun oli viileä ja tuultakin oli ilmassa kävimme sellaisen reippaan tunnin lenkin metsäautoteitä pitkin. Kuvittelin että tuuli ajaa sääsket pois, mutta kylläpä niitä oli taas ihan riesaksi asti, varsinkin loppumatkasta.

Hanna ja Tiku matkaavat Pariisiin maailmanvoittajanäyttelyyn tällä viikolla, me täällä peukutetaan ja kannustetaan! Nuusku ei valitettavasti päässyt matkaan, koska nuorella likalla ei noussu vasta-aineet :(

Tuleva viikko on taas suunnitelmia täynnä, Kokkolan iltatoria kokeillaan viime viikon sijaan tulevalla viikolla, lisäksi mökkikuvauskeikkaa part 3, kripujen kuvauskeikkaa, mahdollisesti Kemin näyttelyreissua, ja josko vaikka yhden päivän ihan lepäisi laakereillaan :)