Erkkarireissu oli kerrassaan LOISTAVA. HUIPPUreissu ja ihan HUIPPUseurassa :)
Ajelin siis ensin Riikalle Seinäjoelle. Riikka oli kokkaillut ihanat kanapastasalaatit kera patongin ja jälkkäriksi vadelmia ja luonnonjogurttia. Lopuksi nautimme kaffet ja lähdimme ajelemaan kohti Harjavaltaa kera kahden borkun (Tito jäi kotiin kasvattamaan otsatukkaansa).

Matka meni nopeasti ja perille päästyämme majotuimme hotelliin. Enpä paljon ehtinyt kuin vaatteet vaihtaa, lähdimme kahdella autolla 6 hengen porukalla kohti Poria, jonne meillä oli pöytävaraus Bucco nimiseen ravintolaan. Kiva ilta enklannin kielellä! Aika eksoottisia sapuskoja oli tarjolla (etanoita, viiriäistä, kaniinia yms.) mutta söin turvallisesti alkuruoaksi Buccon vihersalaattia,kasviksia ja parmesanjuustoa, viinietikkakastikkeella ja pääruoaksi tuorepastaa, kylmäsavusiikaa, katkarapuja rapukermakastikkeessa sekä jälkkäriksi vaniljacreemiä, suklaamoussea italialaisen marengin ja Alchermes-liköörin kera. Nam! Todella hyvä ruoka, suosittelen! Kyseinen ravintola onkin sijalla 13. "Suomen parhaat ravintolat 2011 -listalla", en kyllä ihmettele miksi.

1312574379_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
muistoja Buccosta kuvattuna mun puhelimella...

Takaisin palattuamme hotellille istuskelimme aikas myöhään hotellin sisäpihalla olevalla patiolla, ja tuli siinä pari yömyssyäkin nautittua :)

Aamulla sitten aamupalan kautta näyttelypaikalle. Heti ensimmäisenä oli pennut. Pentuja oli ilmoitettu yhteensä 15 kpl. Meidän ihana sukulaispoika Mörkö oli ilmoitettu pikkupentuihin 5-7kk ja kilpaili numerolla 1. (olikohan tämä enne :)), Mörkö siis on vasta 5 kk ! Mörkön emä on siis Bullberry Tuppence "Lappu" joka on Titon sisko ja isä on
Ch Lemabull Pass the Game to Antallis. Ensin Mörkö voitti pikkupennut, ja lopuksi voitti myös isojen pentujen parhaan uroksen, ollen ROP-pentu.
1312574681_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
ROP & BIS1-Pentu Bullberry Ichabod "Mörkö" 5 kk

Tuomarina oli siis Andrew Brace Englannista. Mörkön lisäksi sukulaisista oli paikalla vain Nuusku, joka siis myös Titon systerin Lapun pentu edellisestä pentueesta. Tässä pentueessa isänä siis IHANAINEN Elias (Colombian & Uruguayan & Finnish & Swedish Ch A&CW-08 Ur GrCh Co JCh Elias von DC-13). Nuusku esiintyi loistavasti Tiian handlaamana, ja voitti junnunartut joita oli 22 kpl, ja lopulta oli PN4 ja sai VARA-SERTIN. Onnea Hanna ! Molemmat Aksan lapsen lapset olivat kyllä niin kauniita !
BIS-kehissä Mörkö kruunasi päivänsä ollen BIS1-pentu! Bis-kehän teki Milos Reza.
1312574844_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Bullberry Queniva "Nuusku" junnuluokan 1. ja PN4 ja VA-SERT (tässä neitokaisessa on PALJON Titon emää Kukkaa )

Erikoisnäyttelyä edeltävänä päivänä oli Porissa KV näyttely. Daven kasvatti osallistui eka kertaa junnuluokkaan mitä upeimmin tuloksin! Youphoria Frederico by Ferdhu oli PU1 ja VSP ja SERT! Suuret onnitelut Miia ja Tahvo !

Kotimatka alkoi heti BIS-kehien jälkeen, ja kotona olin puolen yön aikaan. Suurin kiitos loistavasta reissusta menee Riikalle, Saijalle sekä Davelle (& co)! Ja kiitos aivan ihanista lahjoista Saijalle!
Onneksi olin ottanut maanantain vapaaksi, sain nukkua pitkään. Päivä meni erkkarikuvia selaillessa, heti näyttelyn jälkeen alkoi sadella kyselyitä erinäisiin viestimiin että löytyykö kuvia mun koirista... Aikamoisen satsin lähettelinkin kuvia päivän aikana. Iltasella käytiin koirien kanssa pitkä lenkki metsäautoteillä, ei tehny itsellekkään yhtään huonoa :)

Tiistaina sitte olikin sovittu mökkijuttukeikka part mikä lie, suoraan töistä karautimme Arkkukarin siirtolapuutarha-alueelle juttua tekemään, tai minä siis vain räpsin kuvia :) Arkkukarin siirtolapuutarha alueella on nyt tulevana viikonloppuna "avoimet ovet" tervemenoa ihastelemaan :)
Viime lauantain lehteen oli päätynyt 10 kuvaa Hanhikiven juttuun. Kuvaajaksi oli laitettu jutun tekijä, mutta eipä noille pikku ereyksille mitään voi, pääsia meikälle taitaa olla että palkkio sattuu tulemaan oikealle tilille :)
Keskiviikkona jatkettiin samalla linjalla, mökkikeikkaa Piehingissä, tällä kertaa vuorossa vähän erilainen mökki, siis kalamaja :) Otin Titon tälle reissulle matkaan "assariksi". Haastateltava luuli Titoa pennuksi, sen verran iloista oli tervehtiminen ja jalkoihin nojailu :)
1312575687_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
assari Tipsukka Piehingin kalasatamassa

Tän reissun päälle hain Petun kotoa ja kävimme vielä lenkillä, kotona olin vasta puoli 11 maissa ja oli pakko alkaa tekemään vielä Arkkukari reissun kuvat lehteä varten loppuun. Kun pääsin sänkyyn, ei tarvinnu unta houkutella...

Eilen illalla väsyttävän työpäivän ja päikkäreiden jälkeen aloin jo heräillä sen verran elämään, että iltasella piti taas tehdä "kauppoja"...  Neljä uutta valokuvauskirjaa ja laajis objektiivi tuli hankittua.
Ja myöskin hieman isompi ostos tehtiin viikonloppuna, se vene on nyt sitten ostettu. Ei olekkaan SE punainen mihin tykästyin, vaan valkoinen :) mutta muuten ihan samanlainen. Maanantaina saadaan oma traileri, ja sitten kun hallintalaitteet on siihen asennettu, päästään sitä testaamaan. Laituripaikka on jo tiedossa, joskin siihen kuuluu ikävä velvoite, satama-aluetta joutuu jokainen vahtimaan vuorollaan yön yli. Onneksi mulla on pari Gamekeeper's Night Dogia seurana :) Myöskin Titolle pitää viikonloppuna tilata kunnolliset pelastusliivit.

Huomenissa mennään Laivaptruunin kotiin kuvaamaan kolmea ihmistä vanhoissa vaatteissa. Joitain idiksiä pyörii päässä, toivottavasti ne onnistuu. Sisätila jonne tulee ikkunoista luonnonvaloa on aika haastava kuvattava.
Muita kuvia on rästissä ihan JÄRKYTTÄVÄ määrä, siitä huolimatta aion nauttia ja levätä viikonloppuna, huomenna mennään mökille saunomaan mikäli vettä ei tule kaatamalla! Tänään ehdittiin onneksi käydä koirien kanssa lenkki juuri ennen kuin sade alkoi.
Sukulaisiakin syntyi viime perjantaina lisää! Titon toinen systeri Viiru (B. Tintagel) sai 5 pentua: 1 fawn uros, 2 fawn narttua sekä 2 brindle narttua. Isänä Tikun isä, eli Espanjalainen Ch Falcon-Crest de Agafa l'Ase. Ei voi mittään mutta fawn uros taas hivelee mun silmiä! Aivan upea poika! Onneksi sille on koti tiedossa jo !!! :)

1312576394_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Bullberry Laphroaig 7 pvää vanhana

Loppuun vielä Nuuskusta kuva liikkeessä. Rentouttavaa viikonloppua!